Skip navigation


© Isabel Pousset @ De Laatste Show, september 2011

Deze foto zag je opduiken in een nieuw  item in ‘De Laatste Show’.

Ik werd op pad gestuurd naar de familiedag van de NVA.

Het evenement ging door in Bokrijk.  Als kind ben ik er enkele keren geweest met mijn ouders. Ik herinner me vooral de speeltuin. Het openluchtmuseum interesseerde me niet zo veel. Vandaar waarschijnlijk dat ik niet meer wist dat er ook toneeltjes opgevoerd worden.

Toen ik door Bokrijk liep, kwam ik dit tafereeltje tegen. Er werd een scène nagespeeld waarbij de sjampetter het dorpsplein moest klaarmaken voor een toespraak. En hij hijst…. de Belgische vlag.  Meteen komen er reacties uit het publiek: “Hé, dat is wel de verkeerde vlag, hé. Zou je het Vlaams Leeuwke niet omhoog hangen?”…. Ik vond het een grappig moment. Het leek wel een foutje in het scenario.

Geef een reactie

