Skip navigation

Elke dinsdag vertel ik in De Standaard over mijn ervaringen in het zog van de Peking Express-karavaan.

De Peking Express race is natuurlijk meer dan het weggebeuren alleen. De hele reis door speelden zich ook naast de weg talrijke taferelen af. Heel jammer dat ik niet altijd de mogelijkheid had om even te stoppen en wat foto’s te maken. Zo reden we op een zondag langs een rivier waar wel honderd families de was aan het doen waren. Om de kleren te drogen, werden ze tegen de bergflanken uitgelegd. Heel kleurrijk en uniek om te zien. Tijdens één van onze laatste dagen in Peru kwamen we langs de kant van de weg een familie veehoeders tegen. Ze hadden net een stier geslacht. Het dier was van de berg gevallen en had zijn poot gebroken. Omdat er niets meer aan te vangen was, zat er niets anders op dan het af te maken. De stier werd ter plaatse in stukken gesneden en van ingewanden ontdaan. Ik had nog nooit in mijn leven zoiets van dichtbij gezien, maar de kleine jongen op de foto lijkt het allemaal doodnormaal te vinden.

25nov-6.jpg

Geef een reactie

